donderdag 1 oktober 2009

Madelon van der Poel, Josje Huisman en Noa Tamara Opdebeeck maken zich samen met Karen Damen en Kristel Verbeke op voor de finale van 'K2 zoekt K3'


Al vijf weken volgen ruim een miljoen Nederlanders en een half miljoen Vlamingen de tv-talentenjacht K2 zoekt K3. ,,Nu valt het me op hoe populair K3 is'', zegt Madelon van der Poel (25), die het zaterdag in de enige en allesbeslissende liveshow in Brussel zal opnemen tegen de Vlaamse Noa Tamara Opdebeeck (24) en de 23-jarige Josje Huisman.

Musicalactrice Madelon van der Poel (Anatevka, Fame, Grease) weet nog goed hoe voor haar afgelopen zomer de talentenjacht met ruim 3500 kandidaten begon. ,,Ik deed auditie in Ahoy, met ontzettend veel mensen, allerlei soorten types. Ik was er 's ochtends al vroeg en moest lang wachten'', vertelt de blondine, die drie jaar geleden de opleiding Musicaltheater afrondde aan de Fontys Dansacademie in Tilburg.

A capella zong Van der Poel het K3-lied Teleromeo voor de jury. Daarna volgde de theaterronde in Antwerpen. Onlangs volgde ze de K3-opleiding in een Belgisch kasteel, met zeven andere blonde kanshebbers van wie er nu nog drie over zijn.

,,Ik vind het leuk om in een meidengroep te zitten, om mijn enthousiasme te kunnen overbrengen op het publiek. Dat geeft me voldoening'', vertelt de Tilburgse. Over haar wellicht toekomstige collega's Karen Damen en Kristel Verbeke zegt ze: ,,Ze komen op mij over als spontane meiden. Ze hebben een hele leuke impact op kinderen.''

Vlaamse concurrentie komt van Noa Tamara Opdebeeck. De zangeres studeerde in de zomer maar liefst 120 K3-nummers in met bijborende choreografieën. ,,Ik wilde me zo goed mogelijk voorbereiden. Ik ben streng voor mezelf'', aldus de Antwerpse, die zichzelf goede kansen toedicht. ,,Ik zie mezelf wel Kathleen Aerts vervangen. Ik heb muziek- en danservaring en ik ben kindvriendelijk. Kindjes komen ook altijd spontaan naar me toe. Ik zie het volledig zitten'', zegt ze.

Voor de popzangeres, beter bekend als NoaNeal, is een mogelijke K3-carrière een hele ommekeer. ,,Ik stopte met Nederlandstalig toen ik twintig was'', zegt ze. ,,Als ik zing, kan ik een glimlach op een kindergezicht toveren. Dat maakt mijn dag. Als ik optreed voor kinderen, weet ik meteen of het goed zit.''

De Amsterdamse Josje Huisman is de jongste kandidate. Dat ze zo ver is gekomen, noemt ze 'super'. Huisman studeerde vorig jaar af aan de Dansacademie Noord-Nederland (Lucia Marthas) in Groningen. Ze danste onder meer bij de Toppers in de Amsterdamse ArenA: ,,Maar ik kan niet zonder zingen''.

Josje Huisman zegt dat het lastig zal worden het gat op te vullen in K3. ,,Ik wil niet de nieuwe Kathleen Aerts worden. Ik wil een nieuwe vriendschap aanknopen als Karen Damen en Kristel Verbeke daar open voor staan. Als dat lukt, zal het publiek het omarmen.'' En als ze onverhoopt niet de opvolgster van Kathleen Aerts wordt? ,,Daar wil ik niet eens over nadenken, daarna zien ik wel weer. Ik ga hier nu voor. Dit is wat ik wil. Ik heb geen alternatieve plannen.''



































1 opmerking:

  1. Ey

    Ik ben jordy Schepers(19) en heb sinds 2 jaar een eigen bakkerij dit al door dat mijn ouders allebei een ziekte hebben, S'nachts als ik moet werken heb ik vaak k3 op de radio, Deze Hipe ,Vrolijke, verdrietige muziek helpt me dan om er voor te zorgen dat er elke dag weer vleur en flair aan mijn producten zitten .
    Ik hoop jullie is te zien in het Mooi Drenthe.

    opa schut is met je grijze haren is mijn favoriet.



    Succes, succes en bedenk wat jullie in ieder geval voor mensen, groot en klein betekenen

    groetjes,
    Jordy Schepers.

    BeantwoordenVerwijderen