
Ze hoorde het droeve nieuws gisteren aan het ontbijt na een nacht onder haar K3-dekbed, terwijl moeder Ilse net de lunch verpakte in een broodtrommel met opdruk van de drie Vlaamse dreumes-heldinnen.

Sofie krijgt wel stevige concurrentie, want Studio 100, eigenaar van de K3-formule, zoekt deze zomer via een tv-show op het Vlaamse station VTM naar een opvolgster voor de per oktober vertrekkende zangeres. Er verschijnt ook een nieuwe cd. Een hele geruststelling voor een contingent peuters, voor wie K3 een groepje blije vriendinnen vormt op wie altijd is terug te vallen.
Zo groeide de formatie de afgelopen tien jaar uit tot een ongekende verkoophit. Zes van de tien Vlaamse en Nederlandse gezinnen hebben inmiddels een K3-product in huis. Het geheim van het aanhoudende succes is K3’s vaardigheid steeds weer nieuwe aanhangers aan zich te binden.

In die zin geldt de formatie - in 1999 bedacht door de toen 23-jarige schnabbelartiest Niels William - als de grondlegger van de kleuterpop. Niet eerder mikte een band zo trefzeker op een ultrajong publiek. Creaties als het Nederlandse Chipz (voor stoere kleuters), Kus (basisschoolmeisjes), Djumbo (supermarkt- kids) volgden al snel.

William hoeft sindsdien niet meer te werken en ook Studio 100-directeur Gert Verhulst - bij ons bekend als het baasje van tv-hond Samson, die ook nog een kortstondige verhouding had met Karen Damen - is miljonair dankzij de succesformule.
Dat hij die niet zomaar afdankt nu Kathleen ‘nieuwe wegen wil verkennen’ is een logische en voor veel hummels én hun ouders rustgevende gedachte
Geen opmerkingen:
Een reactie posten